Blåbær-banan-muffins.

Jeg bliver lige nødt til at dele denne opskrift med jer – den er bare så god! Disse muffins smager især rigtig dejligt dagen efter, at de er blevet lavet :-) Opskriften er inspireret af en opskrift fra Foodiesnfashions blog.

Ingredienser (til ca. 6 muffins):

  • 175 gram modne bananer (det svare ca. til 3 små bananer)
  • 1 æg
  • 35 gram speltmel
  • 15 gram grovvalsede havregryn
  • 60 gram skyr
  • 15 gram rørsukker
  • Vaniljekorn fra ½ vaniljestang
  • ½ tsk. natron
  • ½ tsk. bagepulver
  • 6-8 blåbær pr. muffin

Fremgangsmåde:

  • Rør de moste bananer sammen med ægget og skyren.
  • Tilsæt herefter alle de tørre ingredienser til de våde ingredienser, og rør godt rundt.
  • Kom massen i siliconeforme og læg 6-8 blåbær på toppen af hver muffin (de kan godt forsvinde lidt ned i kagen, da de hæver i ovnen).
  • Bag i ovnen i ca. 25 minutter ved 175 grader.

P5080404 P5080407 P5080410 P5080411

4 thoughts on “Blåbær-banan-muffins.

  1. Hej Pernille, det ser bare så lækkert ud!
    Hvor mange kalorier holder du dig til pr. dag?
    – Og hvad vil du sige er normalt er indtage hvis man ikke har de store planer om at tabe sig, men bare leve sundt (uden at tage på)? :-)

    • Hej Julie :-)
      Jeg tæller ikke kalorier længere – men det gjorde jeg under mit vægttab – nu forsøger jeg blot at leve sundt. Jeg skriver kalorieindhold på de forskellige opskrifter, fordi der er mange som efterspørger det, og fordi det kan være en hjælp for mange, hvis man ønsker at tælle kalorier, som del af et vægttab :-) Hvis man har den vægt der passer til én og som man er glad for, så synes jeg ikke, at man bør tælle kalorier – bare spis når du er sulten ;-)
      Kroppens kalorieforbrug er meget individuel fra person til person :-) Du kan evt. google kaloriebehov/energibehov, så findes der mange forskellige beregnere, hvor man kan se hvor meget energi ens krop har brug for alt efter, hvad man vejer, hvor gammel man er, ens aktivitetsniveau osv.
      Tak fordi du læser med!
      Knus Pernille :-)

  2. Hej Pernille.
    Super fin blog du har dig, elsker at læse med!
    Vil gerne høre dig om, hvordan du udregner kalorieindholdet i de forskellige opskrifter? :)

    • Hej,
      Tusind tak :-)
      Det kan sikkert gøres nemmere, men jeg laver god gammeldags udregning ud fra produkternes kcal-indhold og hvor mange gram jeg bruger. Hvis jeg bruger madvarer uden varedeklaration, så bruger jeg forskellige pålidelige kcal-skemaer på Google :-) Derfor skriver jeg også altid ca-tal :-)

Skriv et svar

