Slank med grapefrugt

Jeg elsker grapefrugt! For nogle år tilbage spiste jeg faktisk rigtig meget grapefrugt, men var kommet lidt fra det igen. Men nu har jeg lige fyldt køkkenbordet op med flotte, friske, røde grapefrugter igen ;-)
Grapefrugter har et højt indhold af C-vitaminer og A-vitamin, som bl.a. styrker immunforsvaret og huden. Herudover har frugten også gode mængder E-vitaminer, som er et antioxidant, samt et betydeligt indhold af forskellige vigtige mineraler. Men det er der specielt for grapefrugt er indholdet af phytokemikalier, som forskning mener, kan være med til at reducerer kroppens niveau af insulin. Dette kan hjælpe kroppen til at bruge energien fra den mad vi spiser mere effektivt, og derved reducere den mængde energi (læs: fedt) der lagres. Og så smager grapefrugt bare så lækkert, efter min mening :-)
collage

2 thoughts on “Slank med grapefrugt

  1. Jeg har godt nok hørt en masse godt om grapefrugt, men har aldrig smagt det! Hvordan spiser du det? Altså, bare som du ville spise en appelsin, eller i smoothies eller hvordan? :)

    • Der er meget delte meninger om grapefrugt ;-) Enten elsker man det, eller så synes man smagen er forfærdelig ;-)
      Jeg skærer frugten ud med en skarp kniv, som vist på billederne. Man kan ikke rigtig pille en grape, som en appelsin – og det hvide lige under skrællen er også meget mere bittert på en grape end på en appelsin. Man kan også skære frugtkødet ud i små stykker og blande i en salat. I smoothies har jeg aldrig prøvet at bruge grapefrugt, men det kunne da komme an på en prøve ;-)

Skriv et svar

