Sunde gulerodsmuffins

Er jeg den eneste, der fryder mig over sunde kager ;-) Her kommer endnu en af slagsen, helt uden sukker, med et meget lavt fedtindhold og et fint proteinindhold. Kagerne bliver en anelse klæge indeni, men jeg synes ikke at det gør noget :-)

Ingredienser:

  • 2 spsk. skyr
  • 3 spsk. hytteost
  • 2 æggehvider
  • 3 spsk. mel (jeg bruger speltmel)
  • 2 spsk. kanel
  • 1 moden banan
  • 4 spsk. revet gulerod

Fremgangsmåde:

  • Bland alle ingredienserne godt sammen og hæld massen op i siliconeforme (jeg fik 5 muffins). Et lille tip er, at man ikke skal fylde for meget i hver form, så bliver de mindre klæge indeni.
  • Bag i ovnen i 20-25 min ved 175 grader (varmluft).
  • Pynt de færdige kager med lidt skyr, valnødder og revet gulerod.

P4120279
P4120282
P4120285
P4120287
P4120290
P4120293
P4120295

4 thoughts on “Sunde gulerodsmuffins

  1. Kan du slette min mail og stoppe med at sende alle de mails??

    Sendt fra min iPhone

    Den 12/04/2013 kl. 10.41 skrev “at last” :

    >
    >

    • Hej Cecilie,
      Jeg kan desværre ikke slette din mail. Det er nogle automatiske mails du får, fordi du har været så sød at følge min blog via din mail. Står der ikke noget i de mails du modtager i forhold til hvordan man framelder sig mails igen? :-) Håber du finder ud af det.
      Mvh Pernille

Skriv et svar

