Pandekagetid

Hej på bloggen :-)

Jeg er ked af at jeg har forsømt bloggen på det sidste. Jeg vil derfor lige lave et hurtigt indlæg om dagens frokost, hvor jeg lavede pandekager hjemme hos mine forældre :-) Det blev til denne nemme opskrift, som jeg har set mange steder på nettet og på forskellige blogs. Der er derfor nok flere af jer som kender opskriften, men hvis der nu er nogle, som ikke kender til denne skønne opskrift, tænkte jeg lige, at jeg ville poste den :-)

Man tager blot 1 banan og 2 æg, mixer sammen og kommer på en varm pande :-) Simpelt, sundt og hurtigt – det kan vi li’! :-)

Pandekagerne bliver sødet af bananen og man kan derfor undlade sukker. Jeg synes faktisk også, at det er rart, at pandekagerne ikke bliver alt for søde, da jeg ikke er så vild med pandekager ala sukkerbombe-søde-brunch-pandekager. Man kan evt. tilføje lidt vanillesukker hvis man vil have lidt mere smag i, men det er efter min mening ikke nødvendigt. Pandekagerne er super gode med lidt skyr, bær eller is :-) men de er også rigtig lækre uden noget til ;-)

20130329_123332_Salomon

20130329_124639_Salomon

6 thoughts on “Pandekagetid

  1. Hej Pernille! Meget inspirerende blog. Især med hensyn til din “kostplan”.
    Må jeg spørge hvor meget du har tabt dig siden du startede med at spise sundere og træne?

    • Hej Julie.
      Tusind tak for de rosende ord :-) Jeg er superglad for, at du læser med!
      Jeg har tabt mig 10 kilo siden efteråret, men det er lang tid siden at jeg har været på vægten sidst (jeg ejer nemlig ikke en badevægt selv ;-)). Så det er svært at sige om vægten står stille eller er gået den ene eller anden vej siden januar ;-)
      Knus Pernille

    • Hej Cecilie.
      Afhængig af størrelsen på banan og æg indeholder portionen ca. 260 kcal. Jeg vil lige tilføje, at man sagtens kan nøjes med at bruge ét æg og så én æggehvide til en banan – det fungerer helt fint – og så sparer man også lidt kalorier :-)
      Tak fordi du læser med!
      Knus Pernille

Skriv et svar

