Bodyart

Jeg skrev til min fødselsdag, at jeg ønskede mig en ny tatovering. I den forbindelse er jeg blevet spurgt, om jeg ikke ville poste nogle billeder af den tatovering jeg i forvejen render rundt med :-) I 2011 fik jeg lavet denne tatovering, som er en tekst: “a humble heart lives long” – altså “et ydmygt hjerte lever længe“. Jeg er inspireret af et citat af Shakespeare: “a light heart lives long“. Jeg valgte at få skrevet “humble“, da jeg generelt ser mig selv som et meget ydmygt og taknemligt menneske. Jeg synes det er vigtigt at være ydmyg overfor livet og ikke at tage noget for givet. Jeg fik lavet tatoveringen efter at jeg startede på sygeplejerskeuddannelsen, da det her virkelig gik op for mig, hvor heldig man er, og hvor taknemlig man egentligt bør være over at vågne op hver dag og være sund og rask. Man møder rigtig mange hårde og uretfærdige skæbner i hospitalsverdenen, og man bliver hele tiden konfronteret med sin egen sårbarhed, hvilket sætter tingene i perspektiv. Jeg føler mig heldig over, at jeg har fået lov at arbejde i en ellers lukket verden, hvor man ser alle sider af samfundet og møder alle slags mennesker. Det giver virkelig et helt nyt fokus og man lære, at man ikke skal tage noget her i livet for givet – og det tror jeg generelt, at der er mange som kunne lære noget af ;-)
8ddd44a872b511e2af6f22000a1f9a09_7P3070075
P3070072
P3070079

Skriv et svar

