Dadelkugler

Jeg må lige give disse dadelkugler et shout-out! De er virkelig, virkelig gode! De er måske ikke så fotogene i sig selv (I know they look gedelorte-ish), men jeg har rullet nogle af dem i kakaopulver, som I kan se på billederne, hvilket gjorde dem super fine og lidt mere eksklusive at se på ;-) Selvom de ikke tager sig så godt ud på billeder, så lad jer ikke narre – de smager helt vildt godt, hvis jeg selv skal sige det (faktisk lidt jule-agtige, pga. kanelen) ;-)
Jeg elsker at spise, og helst hele tiden – så derfor er det altid godt at have lidt “sundt slik” at snacke i dagen igennem ;-)

Ingredienser:

  • 6 friske dadler (uden skind og sten)
  • 2 store spsk kakao
  • 1 lille håndfuld grovvalsede havregryn
  • 10-15 mandler
  • ½ tsk kanel
  • ½ tsk vanillesukker
  • Lidt salt

Fremgangsmåde:

  • Kom alle ingredienserne i en blender, og blend til massen hænger sammen.
  • Rul herefter små kugler af massen og læg dem på bagepapir (jeg opbevare mine i køleskabet i en tætsluttende bøtte).

DSCF6518 DSCF6520 DSCF6525

4 thoughts on “Dadelkugler

    • Velkommen til :-)
      Tusind tak for de søde ord – jeg rigtig glad for at høre at du finder bloggen spændende! Håber du fremadrettet vil følge med :-)
      Fortsat god weekend til dig! :-)
      Knus Pernille

  1. Hej Pernille!
    Jeg lavede dadelkuglerne igår, og de blev virkelig helt vildt gode. Tak for opskriften!
    Kram Cecilie

Skriv et svar

