Verdens sundeste nutella/chokolademousse!

Så er chokoladegrisen på spil igen! ;-) Denne gang med en opskrift som kan spises med god samvittighed – nemlig en rigtig sund chokolademousse eller nutella, om man vil ;-) Opskriften kan nemlig nydes alene som chokolademousse, med lidt friske bær eller nødder, eller som smørepålæg (nutella). Opskriften er super enkel og hurtig at lave, og smager helt fantastisk. Jeg er blevet inspireret fra flere forskellige opskrifter jeg har fundet på nettet, og tilpasset den, som jeg synes den smager bedst :-) Du tænker nok: avocado og dadler bliver aldrig til nutella – men prøv det – det smager virkelig godt! :-)

Ingredienser:

  • 1 avocado
  • 3 spsk. kakao
  • 5 friske dadler (fjern skind og kerner), svarende til 50 gram dadelmasse
  • Evt. lidt sødemiddel

Fremgangsmåde:

  • Blend alle ingredienserne til en luftig kakaocreme, og smag evt. til med lidt sødemiddel/sukkererstatning (jeg bruger flydende sukkererstatning fra Isis)

DSCF6499 DSCF6500 DSCF6503 DSCF6504 DSCF6509 DSCF6515

10 thoughts on “Verdens sundeste nutella/chokolademousse!

    • Tusind tak – det smager også rigtig lækkert! Sidder faktisk med en lille klat “nutella” i min skyr lige nu – det er det også godt til ;-)
      Tak fordi du læser med og fortsat god fredag!
      Knus Pernille

  1. hvor lang tid kan det ca. holde? synes det kunne være dejligt, hvis du skriver det ved opskrifter, hvor det er relevant, hvis du altså ved det selvfølgelig! ellers en fantastisk blog, har prøvet rigtig mange af dine opskrifter! :-)

    • Hej Kathrine,
      Tak for de rosende ord, jeg er super glad for, at du læser med :-)!
      Jeg laver generelt ikke så store portioner, når jeg laver nogle af mine madretter, da de stort set allesammen er nemme og hurtige at lave. Derfor har jeg heller ikke noget stående ret længe af gangen :-)
      Mht denne “nutella” har jeg den stående i køleskabet i en lufttæt bøtte. Jeg vil skyde på, at den sagtens kan holde sig i nogle 4-5 dage på køl, da avocado-frugter generelt har denne holdbarhed, når den er “brudt”.
      Håber det var svar nok – jeg skal nok være bedre til at skrive det med i indlæggene ;-)
      Fortsat god weekend.
      Knus Pernille

      • mange tak for det hurtige svar! :-)
        så ved jeg hvad jeg skal lave i morgen ;-)
        Og i lige måde.. :-D

  2. Hej smukke,
    har lige prøvet at lave nutellaen, og den er bare blevet super!
    Tak for opskriften.

    Knus Lærke :-)

    • Hej søde Lærke :-)
      Tak for feedback – godt at du kan bruge opskriften. Jeg synes også, at den er vildt lækker ;-)
      Tak fordi du læser med, det er jeg rigtig glad for! :-*
      God påske til dig!
      Knus Pernille

Skriv et svar

