3 alternativer til pasta

Mit yndlingskøkken er det italienske køkken og jeg er en rigtig pasta-pige! Desværre indeholder almindelig pasta en masse tomme kulhydrater og derfor også en masse kalorier. Jeg har derfor her fundet 3 forskellige alternativer til pasta, som man bruge til de fleste pastaretter :-)
collage (2)
Denne “pasta-opskrift” har jeg fundet på Anna Würsts blog, hvor billederne også er lånt fra – det er iøvrigt en vildt lækker blog! Det er en rigtig spændende opskrift, som ikke kræver særlig mange ingredienser. Til denne proteinrige og kulhydratfattige “pasta” skal du bruge:
– 4 æg
– 5 store tsk. HUSK psyllium frøskaller
– 125 gram natural friskost
– Lidt olie
Æggene piskes luftige og flødeosten og HUSK psyllium frøskaller tilsættes, hvorefter det hele blandes godt sammen. Tænd ovnen på 150 grader.
Sæt massen i køleskabet og lad den hvile i 10 minutter.
Massen fordeles herefter på et stykke bagepapir. Tag nu endnu et stykke bagepapir, og smør dette med lidt olie. Læg dette stykke bagepapir ovenpå massen med olien nedad. Lad massen hvile i køleskabet i 10 min og fordel den efterfølgende på en bageplade med et stykke bagepapir på. Rul massen ud som en stor “pandekage”, så den fylder hele bagepladen mellem de to stykker bagepapir. Bag i ovnen i 10-15 min og lad “pandekagen” køle af. Rul den herefter sammen som en roulade og skær den i tynde strimler.

collage
Denne slags “pasta” består af strimler fra en squash. På denne måde kan man holde kalorieindholdet i bund. Squahsen skrælles overfladisk med en kartoffelskræller, og herefter fortsætter man bare med at “skrælle” strimler af squashen, så man får lange tynde skiver. Stop inden du kommer ind til squashens bløde del, da dette bliver for smattet. Disse squashstrimler kan nydes rå med en kødsovs eller lignende, men kan med fordel også kort vendes i lidt olie på en pande.
(Billederne er fundet på Pinterest).
collage
Det sidste alternativ til pasta jeg har valgt at vise jer, er denne Shirataki Fettucini-“pasta”, som er fremstillet af konjakrod, hvilket gør den så godt som kaloriefri (!!). Denne “pasta” kan også bruges af glutenallergikere, laktoseintolerante, samt alle paleo-folkene derude ;-) Jeg har endnu ikke smagt dette produkt endnu, så I må meget gerne give en tilbagemelding på produktet, hvis I har erfaringer med det :-)
Disse Shirataki Fettucinis kan bl.a. købes på Bodystore.dk og koster 25 kr. pr. 200 gram. På samme side kan man også købe Shirataki-alternativer til nudler og ris :-)

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s