Selvbruner-test

Jeg er blevet spurgt, hvordan jeg holder min tan, så derfor kommer der her et lille indlæg, hvor jeg viser de tre forskellige selvbrunere, som jeg benytter mig af, når solens stråler alt for sjældent titter frem ;-) Jeg har naturligt en fin glød i huden, men jeg synes simpelthen, at man ser mere frisk ud, hvis man har lidt glød, så jeg bruger selvbruner ca. 1 gang om ugen her i vinterperioden :-) Jeg bruger også selvbruner, fordi jeg gerne vil undgå at bruge solariesol, som skader huden og øger risikoen for hudkræft.
Jeg har derfor opstillet tre forskellige selvbrunere, som jeg har brugt og testet gennem de sidste par måneder :-)

collage

1) Sunspa Tan-in-a-can

  • Pris:
    175 kr., for 150 ml (link)
  • Evaluering:
    Denne selvbruner er en spray, som ikke skal smøres ud efterfølgende. Efter lidt øvelse er denne selvbruner nem og hurtig at påføre. Sprayen trænger hurtigt ind i huden og er næsten lugtfri, hvilket jeg ser som en fordel. Personlig er jeg mest til selvbruner-lotions, da jeg synes det er nemmere at styre med henblik på et jævnt resultat, men jeg har været godt tilfreds med resultatet fra denne spray, når man lige lærer at bruge sprayen. Slutfarven er rigtig flot og naturlig. Denne spray kan sagtens anvendes på hele kroppen og i ansigtet – specielt i ansigtet er denne spray genial.
  • Stjerner:
    Bedømt ud fra pris og kvalitet
    3 ud af 5(3 ud af 5)

2) Sunspa 3D Lotion

  • Pris:
    199 kr., for 200 ml (link)
  • Evaluering:
    Denne selvbruner er en lotion, som skal smøres på huden. Lotionen er tynd og mørkebrun (faktisk lidt ligesom sovsekulør ;-)), når den påføres huden, men blander sig med hudens tone når den masseres ind i huden. Ved denne selvbruner er det vigtigt at man bruger handsker, da farven virker øjeblikkeligt. Selvbruneren er derfor heller ikke for nybegyndere, da man skal være forholdsvis hurtig til at smøre lotionen ind. Lotionen trænger hurtigt ind i huden og er næsten lugtfri, hvilket gør den hurtig at bruge, hvis man har travlt. Jeg bruger kun denne selvbruner på arme og ben, da den er svær at påføre på områder, som er ujævne (som fx ansigtet og brystet). Slutfarven er virkelig flot og minder meget om en sommerbrun hud, men prisen er desværre i den høje ende.
  • Stjerner:
    Bedømt ud fra pris og kvalitet
    3 ud af 5(3 ud af 5)

3) Matas Selvbruner Lotion

  • Pris:
    50 kr., for 200 ml (link)
  • Evaluering:
    Dette er den sikre selvbruner, hvis man er nybegynder eller bare ønsker et sikkert resultat hver gang. Selvom denne selvbruner er billig, så synes jeg sagtens, at den kan matche kvaliteten på dyrere selvbrunere. Selvbruneren fra Matas er en lotion, som er nem at smøre ud. Når man påfører selvbruneren er den hvid, men forsvinder lige så stille, når den bliver masseret ind i huden. Lotionen er en anelse fedtet på huden og det tager forholdsvist lang tid, før man føler, at man kan tage tøj på. Lotionen har en lidt underlig lugt, som bliver hængende, selv når lotionen er trængt ind i huden. Derfor bruger jeg altid denne lotion om aftenen og går i bad morgenen efter, inden jeg skal ud af døren. Denne lotion kan sagtens påføres uden handsker, da det tager lidt tid inden farven melder sig – men HUSK endelig at vaske hænderne når du er færdig! ;-) Farven bliver naturlig og gylden efter et enkelt lag – jeg plejer at bruge to lag, hvis jeg skal i byen eller lignende, da farven på mig ikke er alt for voldsom. Lotionen kan også sagtens bruges i ansigtet, men her bruger jeg altid kun et enkelt lag!
    Som bonus så indeholder denne lotion E-vitamin, som forbedre hudens smidighed, og så indeholder lotionen ingen parabener og er svanemærket.
  • Stjerner:
    Bedømt ud fra pris og kvalitet
    4 ud af 5(4 ud af 5)

2 thoughts on “Selvbruner-test

  1. Hej Pernille.

    Jeg kunne godt fygte, at når man lægger sig til at sove, efter at have påført selvbruneren fra Matas, at sengetøjet godt kan blive lidt misfarvet, da cremen ikke trænger så hurtigt ind. Er det noget, du har oplevet?

    Jeg blev for et par år siden anbefalet at holde mig langt væk fra Matas’ selvbruner, da den dengang gav en meget orange farve, som jeg fik at vide virkede meget kunstig. Det lyder ikke til, at du finder farven orange/kunstig, så nu tror jeg godt, jeg tør prøve. Den er jo også så billig, at hvis den giver et orange skær på min forholdsvis hvide hud, så kan man smide den ud.

    Tak for indlægget! Mvh Nanna

    • Hej Nanna,
      Jeg har aldrig oplevet, at selvbruner smitter af på sengetøjet, da jeg altid smører det på 1-2 timer inden jeg går i seng (men selv hvis jeg venter kortere tid, har jeg ikke haft nogle problemer) :-)
      Matas’ selvbruner har en lidt anden farve end de to andre, og kan nok godt virke mere orange (hvorimod de to fra Dennis Knudsen giver et mere “brunt” resultat). Så der er nok noget om snakken mht den orange farve. Jeg tror det handler om hvilken hudfarve man påfører selvbruneren på. På mig bliver farven tilfredsstillende naturlig, men hvis jeg har to eller flere lag på (jo jeg har prøvet ;-)), så begynder den orange farve også at dominere min hudfarve. Hvis jeg var meget lys i huden, ville jeg nok være forsigtig med at bruge den, men jeg synes da, at du skal prøve dig frem (som du selv skriver, så koster den heldigvis ikke så meget, hvis nu at resultatet ikke bliver som forventet) :-) Du kan prøve den på benene først, og se hvordan resultatet bliver (du har jo nok lange bukser på alligevel i denne kulde ;-)). Ellers kan man også købe nogle dagcremer tilsat en lille smule selvbruner, hvis du hellere vil være på den sikre side :-)
      Tak fordi du læser med!
      Knus Pernille

Skriv et svar

