Æg på 3 anderledes måder

Æg er sunde og fulde af næring, og så indegolder et æg kun omkring 80 kalorieræ Udover mange proteiner, så indeholder æg bl.a. også E-vitamin, D-vitamin, jod,  jern, selen og zink.
Hvis du er én af dem, som spiser æg dagligt, eller som måske bare trænger til lidt forandringer i måden, som æggene serveres på, så har jeg her forsøgt mig med at lave almindelige æg på 3 anderledes og kreative måder. Først blev det til æggehvider med avocado-creme, herefter spejlæg i peberfrugt og slutteligt ovnbagte æg i seranoskinke.

DSCF6308
Æggehvider med avocado-creme:
Her hårdkogte jeg to æg, delte dem og gravede blommerne ud med en teske. Cremen er lavet af ½ avocado blendet med 1 tsk. neutral skyr. Slut af med at drysse friskkværnet salt og peber på de færdige æg.
50b61bddb154db0204464d93029db054
Spejlæg i peberfrugt:
Her skar jeg tykke ringe af peberfrugt, kom dem på panden og slog et æg ud i hver ring. Det kan være en fordel at holde peberfrugtringen nede indtil ægget har “sat sig” lidt, da ægget nemt kan løbe ud under ringen.
1
Ovnbagte æg i seranoskinke:
Her lagde jeg en skive seranoskinke rundt i siderne i bunden en silikone-muffinform og slog et æg ud heri. Herefter fik æggene 12 minutter i ovnen ved 180 grader, hvorefter de nemt kan tages ud af formen og serveres på en tallerken.

4 thoughts on “Æg på 3 anderledes måder

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s