Varm kakao – uden sukker!

Ifølge ernæringseksperten Christian Bitz er et krus kakao noget af det sundeste man kan drikke, når man skal vælge varme drikke (hvem havde troet det?). Vel og mærket, hvis der er tale om ren kakao blandet op med kogende vand, og ikke de færdige kakaodrikke man kan købe og blande op med mælk eller vand. Kakao er nemlig fuld af mættende kostfibre, mineraler, flavonoider (som virker lidt som antioxidanter og som menes at kunne forebygge cancer og hjerte-kar-sygdomme) og theobromin (som giver velvære og bedre humør). Så hvis man dropper mælk, sukker og andre unødvendige tilsætningsstoffer, så har man faktisk en sundhedsbombe med rigtig god smag! Jeg synes dog, at ren kakao og vand bliver for bittert, men så kan man heldigvis tilsætte lidt sødemiddel/sukkererstatning og så har man et rigtig lækker krus kakao, som både er sund, kaloriefattig og mættende :-) Ja tak, siger jeg bare! :-) Et lille tip: Sådan et krus kakao her tager fuldstændig min sukkertrang om aftenen – måske kan det også hjælpe dig, med at slippe af med din ;-)
DSCF6280
tumblr_mcvt9lfHwT1qhx56go1_500

Ingredienser:

  • En kop kogende vand
  • 1-2 spsk. kakao
  • Sødemiddel (jeg bruger Perfect Sød fra Isis)

Fremgangsmåde:

  • Bland alle ingredienserne sammen og smag til med sødemiddel (jeg bruger ca. det der svare til ½ tsk., ellers bliver det for sødt til min smag).

_______________________________________________________________
Referencer:
http://go.tv2.dk/articlemad/id-45172632:hvad-er-sundest-kaffe-te-eller-kakao.html

Skriv et svar

