Lækre protein-pandekager

Her er en lille opskrift, som er superlækker som morgenmad eller bare som snack, når den lille sult trænger sig på. Disse pandekager er lavet uden almindelig mel, er super velsmagende, proteinrige og rigtig nemme at lave :-) Vi fik dem til morgenmad igår – mums! Men jeg kunne sagtens forestille mig, at de også ville være perfekte, som del af en lækker brunch.
DSCF6164
DSCF6165
DSCF6172
Ingredienser (ca. 14-15 mini-pandekager):

  • 2 bananer
  • 2 æg
  • 35 gram proteinpulver (jeg brugte chokoladesmag)

Fremgangsmåde:

  • Blend alle ingredienser godt, og steg på pande ved middelvarme (smør panden med lidt olie på et stykke køkkenrulle).
  • Mine mini-pandekager er 2-spiseskefulde store

6 thoughts on “Lækre protein-pandekager

    • Hej Camilla :-)
      Jeg bruger min kærestes proteinpulver. Han køber det lidt forskellige steder, hvor det lige er billigst. Sidst købte han mærker BodyLab i BodyMan i Aalborg. Men det er billigere at købe det på nettet :-)
      Knus

  1. Bananerne kan med fordel erstattes af 50g havregryn, for en meget langsommere kulhydrat kilde :) Eventuelt kan der kommes lidt sød i hvis det er for kedeligt i smagen.

    • Hej Sidsel :-)
      Ja, det er det også ;-) Et fint alternativ, hvis man stadig vil bibeholde et fint proteinindhold er at blende 2 bananer, 1 æg og lidt sødemiddel (eller vanillesukker), og så lave pandekager af det :-) Super nemt og sundt :-)
      Tusind tak fordi du læser med! :-)
      Knus Pernille

Skriv et svar

