Sundere tortilla-variant

Dagens frokost bestod af en af mine all-time-favoritter: TORTILLA! Problemet med tortillas er desværre, at de ligesom så mange andre brødprodukter, er fyldt med tomme kalorier. Jeg har dog fundet en variant, som indeholder 182 kcal pr. tortillapandekage (og det er store tortillapandekager), og som er fyldt med fuldkorn og helt fri for konserveringsmidler. De hedder Rugtortillas og er fra mærket Levevis (og så koster sådan en pakke med 6 tortillas i, kun omkring 13-14 kr. i Netto) ;-). Til sammenligning så indeholder en almindelig lys tortilla i samme størrelse fra Santa Maria omkring 192 kcal.
Hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg faktisk, at disse tortillas er bedre end de originale lyse tortillas, da der er mere kraft og smag i disse tortillas lavet på rugmel. Hvis man engang imellem skal have tortillas, synes jeg derfor at dette er et glimrende og meget sundere alternativ :-) Jeg bruger også disse tortillapandekager til at lave de lækreste lakseruller (link)
Dagens frokost bestod altså, at en lækker rugtortilla med blandet salatfyld, hytteost, græskarkerner og lidt sød chilisauce – MUMS!
DSCF6177
DSCF6179
DSCF6180
DSCF6183
DSCF6185

4 thoughts on “Sundere tortilla-variant

  1. Hej Pernille!
    Fin blog – vi er to veninder som følger med.. :-)
    Men vi kan ikke helt forstå hvordan du får indholdet af kcal pr. pandekage til 70 kcal?
    Der er omkring 420 i en pakke med 260 kcal pr 100 gram, og der er 6 stk i en pakke – hvilket vi får til 182 pr stk.
    Knus

    • Hej Ann og Bodil,
      Tusind tak – jeg er glad for, at I læser med :-)
      Det er superfint at I skriver til mig, for jeg kan se, at I har helt ret, og at jeg har lavet en regnefejl (pinligt, pinligt!). Fejlen skulle gerne være rettet nu ;-)
      Knus

Skriv et svar

