BB-creme test

BB-cremer er et af de mest populære skønhedsprodukter for tiden – og med god grund. Fælles for alle BB-cremer på markedet er nemlig, at de lover en kombination af tre egenskaber i ét og samme produkt – nemlig både dagcreme, foundation og solfaktor. Herudover er der også flere BB-cremer, som lover en anti-aging effekt.
Nedenfor har jeg sammenlignet 3 forskellige BB-cremer, som jeg hver især har brugt over en længere periode.
Garniers og L’oréals BB-cremer kan fås i forskellige farvetoner, alt afhængigt af ens naturlige hudfarve.
DSCF5743
DSCF5744
1) Garnier BB Cream Medium

  • Pris: 89,95 kr. for 50 ml. (link)
  • Evaluering: Dette produkt har en solfaktor 15. Denne duftfrie BB-creme er lidt tykkere i konsistensen end Niveas BB-creme. Produktet giver derfor også en bedre dækning, uden at cremen ligger sig, som et lag på huden – og den dækkende effekt holder generelt hele dagen. Denne BB-creme tilfører huden fugt og virker generelt plejende for huden, men kan godt gøre huden lidt fedtet, hvis man har tendenser til dette. Hvis man har lidt tør hud og søger et produkt, som dækker som en foundation, er dette produkt derfor efter min mening at foretrække. Herudover er dette produkt også det billigste – og hvis man sammenligner pris og kvalitet, synes jeg sagtens, at dette produkt kan måle sig med Niveas BB-creme, som er noget dyrere :-)
  • Stjerner:
    3 ud af 5
    (3 ud af 5)

3) NIVEA VISAGE Q10 Plus Tinted Day Cream

  • Pris: 139,95 kr. for 50 ml. (link)
  • Evaluering: Dette produkt har en solfaktor 15. Cremen har en svag duft og er noget tyndere i konsistensen end de to andre produkter, hvilket gør den jævn, let og lækker på huden.  Den er fugtgivende uden at fedte huden, og huden føles fugtet gennem hele dagen. Den giver et flot finish, men har ikke samme dækningsfunktion, som de to andre produkter. Jeg synes personligt, at dette produkt giver det flotteste resultat, og den mest naturlige glød. Jeg går ikke efter et produkt, som efterligner en foundation alt for meget, men derimod blot en fugtighedscreme, som giver en smule glød, så derfor er dette produkt ideelt for mig. Derfor er Niveas produkt min personlige favorit! :-)
  • Stjerner:
    4 ud af 5
    (4 ud af 5)

3) L’Oréal Revitalift Total Repair 10 BB medium

  • Pris: 99 kr. for 50 ml. (link)
  • Evaluering: Dette produkt har en solfaktor 20. Produktet har en rigtig lækker og eksklusiv duft, men desværre føler jeg, at denne BB-creme ligger sig som et lag på huden, og det er samtidigt svært, at skabe et jævnt resultat. Mine erfaringer er, at produktet ligger sig som plamager på huden, hvilket giver et meget uheldigt resultat. Jeg har derimod ofte, blandet en smule af denne BB-creme i en normal fugtighedscreme, hvilket har fungeret fint for mig. BB-cremen alene, virker heller ikke særlig fugtgivende for huden.
  • Stjerner:
    1 ud af 5
    (1 ud af 5)

2 thoughts on “BB-creme test

Skriv et svar

