Agurkeruller og -både

“Husk, at du også spiser med øjnene”

Se lige nogle fine snacks jeg fik lavet i formiddags ;-) Jeg sad og kiggede på billeder af superflotte sushirolls, og blev inspireret til at lave noget lignende med de ting jeg havde på lager i køleskabet :-) Det blev til agurkeruller med hytteost og lidt pynt på toppen. Jeg synes selv, at de ser vildt indbydende ud, med de friske farvekombinationer :-)
Jeg skar agurken ud i så tynde skiver som muligt (det er meget nemmere med et mandolinjern – men sådan et ejer jeg desværre ikke). Herefter rullede jeg forsigtigt agurken sammen og satte en tandstik i, for at holde den sammen. Man kan lægge hytteost på agurken før man ruller eller komme det ned i rullen efter man har rullet dem – jeg synes det var lige nemt :-)
Herefter pyntede jeg med fintsnittet rød peberfrugt, hørfrø og purløg.
Jeg lavede også en lidt mindre festlig pg hurtigere udgave af disse ruller, som blev til agurkebåde med samme fyld (de kan også spises med fingrene ;-)). Her fjernede jeg bare “kernerne” i midten af agurken, så der kunne ligge en spiseskefuld hytteost.
4
3
DSCF5838
DSCF5841
2
DSCF5854
1
DSCF5860

Skriv et svar

