Snack med 0 kcal

Kender I det, hvor man sidder om aftenen, og har lyst til noget lækkert? Jeg gør i hvert fald! ;-) Men ofte ender man med at spise usunde og/eller kalorieholdige snacks, som ikke lige var planlagt i dagens samlede kalorieindtag. Derfor har jeg her lidt inspiration til jer, som ønsker en kaloriefri – om end ikke en meget kaloriefattig – snack, som kan afhjælpe følelsen af lækkersultenhed, på tidspunkter hvor man egentligt ikke er “rigtig” sulten ;-)
Jeg ved godt, at årstiden måske ikke helt er til vandis – og så alligevel – er det ikke bare altid godt med is? ;-)
Jeg købte to slags koncentreret light saft fra mærket X-tra (forhandles i bl.a. SuperBrugsen, Fakta og Kvickly). Det blev til Hyldebærsmag (min personlige favorit) og Sportssmag. Disse safte indeholder desværre nogle E-numre, men har derimod et kalorieindhold på 0.
Jeg blandede herefter lidt saft op med vand i nogle fine frys-selv isforme, som jeg havde købt. I nogle af formene lagde jeg lidt frugt i, hvilket gav et rigtig fint resultat, både udseendesmæssigt og smagsmæssigt :-) Jeg brugte banan, blåbær og kiwi (men her er det igen kun fantasien, der sætter grænser). Isene, som indeholdte frugt, endte alle tre på et kalorie indhold under 10 kcal hver – så det er vist ikke værd at bekymre sig om! ;-)
Man kan også vælge at fryse resterne af en smoothie eller blot almindelig juice eller yoghurt :-) Prøv jer frem, det er superlækkert!
Man kan bl.a. købe frys-selv isforme i IKEA til 15 kr. for 6 stk. Jeg må indrømme, at jeg har købt mine i Fætter BR, da jeg ikke kommer i IKEA i den nærmeste fremtid – og måtte derfor ofre 50 kr. for 4 stk.
1
2
3
4
5
6
7

Skriv et svar

