Får du nok vand?

tumblr_lz1c6qxchb1rorjxzo1_500

Fødevarestyrelsen og den nyeste forskning anbefaler, at man skal drikke ca. 1½ liter væske om dagen. Kroppen har brug for ca. 2½ liter væske i døgnet, og da vi gennem kosten får tilført ca. 1 liter væske om dagen, skal vi sørge for at dække resten af vores væskebehov, ved at drikke de resterende 1½ liter væske. Ved høje temperature (om sommeren) og ved hård fysisk aktivitet, skal man selvfølgelig drikke mere væske.
Ved at vælge vand, frem for andre drikkevare, spare man både penge og kalorier, og så slipper man for at fylde kroppen med tilsætningsstoffer og sukker.

Et tilstrækkeligt dækket væskebehov er bl.a. vigtigt for, at hjernen fungere optimalt, at man undgår forstoppelse, at man opnår bedre præstationsevne i forbindelse med træning, at dit immunforsvar virker optimalt, og at opretholde en pæn og frisk hud.

Jeg er selv slem til at huske at få drukket nok vand i løbet af dagen, så jeg har hentet en app til min smartphone, som husker mig på, at jeg skal have nok væske :-) Der er nok nogle som synes, at det er helt unødvendigt, men for mig hjælper det, så måske er der også andre, som kunne få gavn af det :-) Det findes mange forskellige drik-vand-apps, men den jeg har hentet hedder Carbodroid, og den bygger også på forskningsresultaterne om, at man skal drikke omkring 1½ liter vand om dagen (ja – der er lige gået lidt julemand i app’en i øjeblikket ;-)).
vand

Skriv et svar

