Kernesunde stenalderbrød

Jeg har vist før ytret mig om, at jeg elsker brød (i alle afskygninger)! Desværre er det meste brød fyldt med mel, gær, sukker og tilsætningsstoffer, som ikke gør noget godt for kroppen. Men heldigvis kan man sagtens lave “brød” selv, som ikke indeholder disse ting. Denne opskrift er inspireret af en lignende opskrift fra Restaurant Kong Hans, og er en opskrift bygget på principperne indenfor diæten Paleo (stenalderkost) – det vil bl.a. sige ingen mel, ingen mælkeprodukter og ingen forarbejdede fødemidler. Det kan derfor også anbefales til folk som har gluten- og laktoseintolerance og -allergi.
Disse brød er superlækre og smagfulde, og så er de virkelig nemme at lave (og det er vigtigt for mig ;-)). De er fyldt med sunde fedtstoffer, vitaminer og mineraler, og så er de nemme at have med i madpakken.
Denne opskrift kunne række til 13 små brød.
DSCF5157
DSCF5161
DSCF5163
DSCF5170
DSCF5177

Ingredienser:

  • 100 g græskarkerner
  • 100 g solsikkekerner
  • 100 g mandler
  • 100 g valnødder
  • 100 g hørfrø
  • 100 g sesamfrø
  • 5 æg
  • 1 dl olie
  • 2 tsk. salt

Fremgangsmåde:

  • Bland alle ingredienserne sammen og kom massen muffinforme lavet af silikone (jeg har købt mine i Imerco). Brødene skal herefter bages i ovnen i 1 time ved 160 grader.

Skriv et svar

