Havregrødsknækbrød

Imorges forsøgte jeg mig med disse lækre havregrødsknækbrød. De var supernemme og hurtige at lave, og jeg var overrasket over, hvor nemme de var at få sprøde. Som navnet angiver er det blot en ganske almindelig havregrød, som jeg har tilsat sesamfrø, og bagt i ovnen :-) Jeg tror jeg vil prøve at tilsætte lidt kanel til grøden næsten gang, for at få lidt julesmag og duft i knækbrødet :-) Man kan også eksperimentere med andre frø eller nødder (bare brug hvad der er på lager i skuffer og skabe) :-)
12
13
11

Ingredienser:

  • 50 g grovvalsede havregryn
  • 2 dl vand
  • 10 g sesamfrø
  • Lidt salt

Fremgangsmåde:

  • Jeg laver hurtigt min havregrød i mikrobølgeovnen (3-4 minutter).
  • Smør den færdige grød ud på en bageplade beklædt med bagepapir. Det er vigtigt, at grøden smøres ud i et tyndt lag, hvis knækbrødet skal blive sprødt.
  • Bag i ovnen ved 150 grader i ca. 40 min.
  • Kan herefter knækkes i mindre stykker.

Skriv et svar

