Apple pie muffins

Selvom jeg var i byen i går med min veninde, fik jeg helt overskudsagtigt lyst til at bage i morges! :-) Det må være julestemningen, der fik mig op af sengen.
Jeg lavede disse apple pie muffins, som dufter og smager lidt af jul. Jeg har opskriften fra bloggen FoodiesnFashion, som jeg også før har nævnt her på bloggen.

Jeg regner med at disse lækre muffins skal udgøre en del af mine madpakker i løbet af ugen – her i den søde juletid bliver det godt med en opgradering af madpakken med low-carb lækkerier ;-)

prøv 3
prøv2
prøv

Det fede ved de her muffins er, at de smager syndigt, men uden helt at være det. De har nemlig et forholdsvist højt proteinindhold og er fyldt med fuldkorn og kostfibre :-)

Den originale opskrift findes HER.
Jeg ændrede lidt i opskriften, så det passede med de ingredienser jeg havde
på lager ;-) :

Ingredienser:
350 gram æbler skåret i små tern
100 gram æblegrød
120 gram skyr
3 æggehvider
50 gram grovvalsede havregryn
80 gram speltmel
60 gram sukker
2 tsk. salt
1 tsk. kanel
1 tsk. vanilje
½ tsk. natron

Fremgangsmåde:
Rør æblegrød, skyr og æggehvider sammen, tilsæt derefter sukker. Pisk sukkeret godt sammen med og tilsæt derefter de sidste ingredienser.
Bag dem i ovnen i siliconeforme (mine er købt i Imerco) i 20-25 minutter ved 175-180 grader

Pga. det høje frugtindhold er konsistensen lidt klæg, så derfor er de nemmest at spise med en gaffel :-)
Prikken over i’et er lidt fedtfattig creme fraishe hertil – det er så lækkert! :-)

Bon appetit!

Skriv et svar

