Husk dine vitaminer og mineraler! :-)


Der er delte meninger om kosttilskud, men jeg har nu altid været tilhænger af dem. Efter min mening skal man blot sætte sig lidt ind i, hvad de forskellige vitaminer og mineraler kan tilbyde kroppen, samt hvilke kosttilskud som kan være gavnlige og hvilke som i bedste tilfælde er spild af penge. Selvom jeg ofte får at vide, at jeg ikke behøver disse tilskud, eller at det ligefrem “er farligt” at tage kosttilskud, så vil jeg fortsætte med mine kosttilskud. For mig virker det og jeg kan mærke på min krop, hvis ikke jeg får dem i en længere periode. Så det er det vigtigste for mig :-)
Dagligt tager jeg denne portion kosttilskud;

  • De to gule kapsler er fiskeolie, som jeg tager, da de bl.a. har en positiv effekt på kroppens led, hud og kredsløb, samt er med til at sænke blodets indhold af triglycerider (fedt)
  • De to røde tabletter er Hemojern (jern-tilskud), som jeg tager, da de er en forebyggelse mod jernmangel. Alle kvinder i den fertile alder kan have glæde af jerntilskud, da hver tredje kvinde, som menstruerer, lider af jernmangel.
  • Den hvide tablet er en multivitamin, som jeg tager, for at få dækket de basale behov. Jeg har taget multivitamin hele livet.
  • Den sandfarvede tablet er ingefær-tilskud, som jeg tager, da de sammen med fiskeolien øger den positive effekt for kroppens led (stivhed, smerter og nedsat bevægelse). Jeg har ligesom mange andre kvinder hypermobile led, som ofte bliver overbelastede (netop derfor består størstedelen af min træning også af spinningstimer).
  • Den lille lyserøde kapsel er B12-vitamin, som jeg tager, da jeg hos lægen fik konstateret B12-vitamin-mangel for et halvt års tid siden. B12-vitamin er nødvendigt for at kroppen kan danne nye røde blodlegemer og at nervesystemet fungere optimalt.

Skriv et svar

