Scrapbook til madopskrifter


Jeg må indrømme, at jeg er utroligt madglad! Men når man ikke er udstyret med et overbærende stofskifte fra naturens hånd, er man nødt til at tænke på, hvad man putter i munden :-) Egentligt har jeg altid været mest til sunde fødevare, men det er først når man rigtig sætter sig ind i de forskellige fødevares sammensætning og omsætning i kroppen, at man får øjnene op for, hvad der egentligt er godt for den enkelte. Jeg er ikke hysterisk omkring hvad jeg spiser, men jeg går f.eks. meget op i ikke at spise for mange kulhydrater, hvilket naturligt også sænker kalorieindtaget pr. dag. Herudover har jeg det ikke så godt med hvedemel, og forsøger derfor udelukkende at bruge speltmel og generelt at skære meget ned på alt slags brød. Jeg spiser derfor mest efter low-carb opskrifter, uden at gå på kompromis med den gode smag. Jeg er desværre ikke udstyret med de store gastronomiske evner, så derfor er det også vigtigt for mig, at alle opskrifterne er simple og nemme at lave ;-)

Jeg elsker at være kreativ, og har derfor i en ferie lavet denne scrapbook med forskellige opskrifter. Jeg synes det var dejligt, at have mine yndlingsopskrifter samlet ét sted, som var nemt at have med i køkkenet, i stedet for, at skulle finde opskrifterne forskellige steder på internettet og i forskellige bøger.
Opskrifterne, som jeg har valgt at bruge i min scrapbook har jeg til dels er fundet på forskellige hjemmesider og blogs, men også fundet i slanke-kogebøger (et par af opskrifterne er bl.a. fra De Danske Vægtkonsulenter). Mange af opskrifterne har jeg ændret lidt i, så de er, som jeg bedst kan lide dem :-)
De fleste opskrifter har jeg fundet på bloggen FoodiesnFashion, som er min yndlings madblog! Der er simpelthen så mange lækre opskrifter og så er der udregnet kalorieindhold for hver opskrift – tjek det ud!.
Min scrapbook er købt i Bog&Ide til 100 kr (mener jeg) :-)

Skriv et svar

