Hjemmelavet skyr-is

Så er der sikret lidt godt til den søde tand på sådan en herlig fredag :-)
Jeg har lavet en virkelig nem og lækker hjemmelavet (læs: hjemmerørt) is af bær og skyr, tilsat lidt sødemiddel, for at holde kalorie- og sukkerindholdet i bund :-) Søde sager, som er fyldt med protein og vitaminer, uden sukker og fedt – det er noget vi kan li’! ;-)
DSCF6147
DSCF6149
DSCF6151
DSCF6159
DSCF6160
DSCF6156
DSCF6162
Ingredienser:

  • 200 gram frosne bær (jeg brugte jordbær)
  • 50 gram neutral skyr
  • 2 spsk. sødemiddel (jeg brugte PerfectSød fra Isis)

Fremgangsmåde:

  • Kom bær og skyr i en blender og blend til massen får en cremet konsistens.
  • Tilsæt og smag til med sødemiddel
  • Kom isen i en beholder og sæt den i fryseren. Rør rundt i isen en gang i timen i mindst 5 timer :-)
5 thoughts on “Hjemmelavet skyr-is

  1. Jeg kan simpelthen ikke lade vær med at skrive en lille hilsen til dig :-) Det er første gang jeg er inde på din blog, og lige hurtigt kigget dine opslag igennem. De er helt fantastiske! Lige i blog for mig :-) Kost, gode skønhedstips, tøj til en god pris osv.
    Jeg er selv begyndt her i september at lægge min kost om! Samt spinne imellem 3-5 gange om ugen. Nogen gange når jeg ikke har inspiration nok til at lave en lækker frokost, bliver det bare noget som måske ikke er så sundt.
    Men nu ved jeg at jeg bare kan kigge herind på din blog, også kan jeg finde en god opskrift eller andre gode tips!
    Tusinde tak for en god blog, håber den forsætter på denne måde :-)

    • Hej og velkommen til :-)
      Tusind tak for den søde besked! Jeg er super glad for at høre, at jeg kan være med til at inspirere dig! :-)
      Og tusind tak fordi du læser med, det betyder meget for mig :-)

  2. Hej Pernille.
    Jeg har lige luret lidt rundt omkring på din blog og er helt sikker på, at jeg får glæde af mange opskrifter… De er jo super nemme og lige til at gå til – tit handler det jo “bare” lige om at få ideerne – TAK for det :)
    Hej fra Kathrine

    • Hej Kathrine :-)
      Tusind tak for de søde og positive ord du giver mig med på vejen! Jeg er ikke selv en haj i et køkken, så det er vigtigt for mig, at opskrifterne er nemme og med få ingredienser :-)
      Tak fordi du læser med!
      Knus Pernille

  3. Hej :)
    Virkeligt lækker opskrift på is, lavede det selv i aftes, men mit er blevet meget stiv og det ser dit overhovedet ikke ud til at være, er det fordi du har rørt rundt i det hver time? :)
    Btw. mega fed side, har selv en blog på facebook med en masse forskellige opskrifter og det er altid dejligt at se hvordan andre gør ;)
    Hilsen Katrine

Skriv et svar

